Radion logo

Project: J!be - Urban Beachstyle
Categorie: Fashion & Branding
Jaar: 2012-2013
Services:

 

 

 

Het uitgangspunt van J!BE was om het ontspannen strand- en surfgevoel te vertalen naar een sieradencollectie voor stedelijke mannen. J!BE wilde inspelen op de trend dat mannen van tussen de 20 en de 40 jaar vaak een verzameling aan kleine armbandjes naast elkaar dragen. 

Studio Hans-Erik heeft dit uitgangspunt vertaald in een collectie van drie verschillende modellen. Door inventieve en vernieuwende sluitingen, meerdere arm-wikkelingen en verschillende materiaal- en kleurencombinaties wordt het idee gewekt dat het niet om één armband gaat, maar om meerdere armbanden. 

 

  • Jibe-Drake-1
  • Jibe-Newman-1
  • Jibe-Nash-1
  • Jibe-Drake-2
  • Jibe-Drake-1
  • Jibe-Newman-1
  • Jibe-Nash-1
  • Jibe-Drake-2

Copyright © J!BE

 

Naast de collectie heeft Studio Hans-Erik voor J!BE ook enkele branding aspecten ontworpen bestaande uit het logo en de packaging. Het logo bestaat uit een beeldmerk en een zelfontworpen type face die het gevoel opwekken van de zee, strand en golven.

 

 

De packaging moest het strandgevoel versterken. Studio Hans-Erik ontwierp een houten kistje dat door een licht verbrand effect het gevoel geeft van oud drijfhout. In het kistje zit de armband om een klein juten zakje gebonden, dat kan worden gebruikt als strandportemonnee.