Opdrachtgever: Gamila Secret
Categorie: Branding
Jaar: 2016-2017
Services:
Studio Hans-Erik ontmoette Gamila Secret toen zij op zoek waren naar een ontwerper voor nieuwe producten voor hun productlijn high-end verzorgingsproducten. Studio Hans-Erik stelde voor om de gehele huisstijl iets chiquer en moderner te maken en toch nog de link te houden met hun Israëlische afkomst. Er werd gekozen om een eigen ontworpen mandala te gebruiken die opgebouwd is uit vormen van de kruiden die gebruikt worden in de producten. De mandala staat voor oneindigheid en is representatief voor de connectie tussen het universum en de aarde; de spirituele connectie tussen de natuurlijke kruiden en het welzijn van de mens.
Het mandala is zo ontworpen dat het uitgestansd kan worden. Zo kan het worden gebruikt als cut-out patroon in visitekaartjes en packaging. Vanwege het unieke karakter van de producten, stelde Studio Hans-Erik voor om de packaging de producten te laten 'presenteren'. Bij het weghalen van de deksel klapt de onderkant open en focust alle aandacht op het product. De vorm van de packaging was onveranderd gelaten ten opzichte van de huidige packaging omdat ook de producten hetzelfde zouden blijven.