Osiris Wagenaar logoProject: Osiris Wagenaar
Categorie: Fashion & Branding
Jaar: 2009 - 2011
Services:

 

Osiris Wagenaar was het geesteskind van twee designers (OSIRIS Hertman en Hans-Erik WAGENAAR) die een gat zagen in de huidige modemarkt. Ondanks dat mannen meer aandacht krijgen voor mode-accessoires ontbreekt een uitgebreid en divers aanbod. Accessoires zijn momenteel vaak een onderdeel van de collectie van de grote modemerken waardoor het niet de volledige aandacht krijgt. Osiris Wagenaar wilde dit gat vullen met een accessoiremerk in het midden-/hoogsegment. De accessoires van Osiris Wagenaar kenmerkten zich door innovatieve en onderscheidende ontwerpen en het gebruik van hoogwaardige leersoorten en andere materialen geproduceerd door kwalitatieve vakmensen. Osiris Wagenaar focuste zich voornamelijk op riemen, maar de collectie omvatte tevens wallets, iPhone- en iPad-covers en laptophoezen.

 

  • OW-Hermes
  • OW-Apollo-Double
  • OW-Aphrodite
  • OW-Athene-Double
  • OW-Artemis-Double
  • OW-Ares
  • OW-Demeter
  • OW-Hephaestus
  • OW-Poseidon
  • OW-Cerberus-2
  • OW-Cerberus-1
  • OW-Minotaur
  • OW-Covers
  • OW-Hermes
  • OW-Apollo-Double
  • OW-Aphrodite
  • OW-Athene-Double
  • OW-Artemis-Double
  • OW-Ares
  • OW-Demeter
  • OW-Hephaestus
  • OW-Poseidon
  • OW-Cerberus-2
  • OW-Cerberus-1
  • OW-Minotaur
  • OW-Covers

Fotografie: Chris Goeken @ Beeldschoonstudios

 

Osiris Wagenaar zocht het spanningsveld tussen de klassieke, tijdloze schoonheid en het ruige kwajongenskarakter; class meets roughness. Om te communiceren dat onze producten mooier zouden worden met de tijd, werkte Osiris Wagenaar met mannelijke modellen van boven de 40 in plaats van jonge jongens. De door het leven gecreëerde karakteristieken, kennis en levenservaring in de uitstraling van deze oudere mannen was exact die meerwaarde die de producten van Osiris Wagenaar hadden. Our products increase in beauty over time, just like the men that wear them. Zie hieronder de video van de fotoshoot van de eerste Osiris Wagenaar collectie.

 

Camera & editing: Claire Oei, Fotografie: Hans de Vries, Model: Richard Pigois @ De Boekers, Styling: Angela Kuperus, Haar & make-up: Dominika Swietlik

 

Osiris Wagenaar combineerde de stijlen en werkwijzen van twee ontwerpers. Door deze wisselwerking was gekozen voor de merknaam: de voornaam van de één en de achternaam van de ander: Osiris Wagenaar. Twee ontwerpers die elkaar aanvullen en samen één geheel vormen. De griffioen in het logo is symbool voor de combinatie van klasse en ruwheid en voor de synergie tussen de twee oprichters. Dit wordt versterkt door het gebruik van het tartan die uit lijkt te lopen.

Voor de POS en de packaging wilde Osiris Wagenaar de riemen tonen zoals je ze ook op je lichaam ziet. Dus niet opgerold maar met de riem dicht. De packaging was zo ontwikkeld dat wanneer je de lade er uit trok de voorkant openklapte en de packaging de riemen 'presenteerde'. De riem werd geleverd met een stofzak om de riem op reis te vervoeren.

Ook het POS-materiaal was ontwikkeld om de riem dicht te tonen. Er werd een rek ontworpen waar de riemen gesloten in konden worden gehangen. Dit rek kon tussen de kleding in een winkel worden gehangen. Op die manier claimde Osiris Wagenaar geen kostbare winkelruimte met een lelijk rek waar de riemen in op werden gehangen. Naast het rek werd een houder ontwikkeld om één riem uit te lichten op bijvoorbeeld een toonbank. 

 Fotografie: Chris Goeken @ Beeldschoonstudios